
مدیر پروژه کیست و چه اهمیتی دارد ؟
در اواخر دهه ۱۹۸۰، مایکروسافت در حین اجرای یک پروژه دشوار با مشکل روبرو شد: تعداد افراد درگیر در پروژه بسیار زیاد بود. تیمهایی از بازاریابی، مهندسی و بخشهای دیگر حضور داشتند و هیچکس نمیدانست چگونه همه آنها را هماهنگ کند. بنابراین، مایکروسافت به یک راه حل هوشمندانه رسید. آنها یك نفر را انتخاب کرده و اختیارات قابل توجهی را برای سازماندهی و هماهنگی پروژه جدیدشان به او اعطا کردند. پس از انتصاب این رهبر جدید، همه چیز خوب پیش رفت و تیمها از پویایی کار خود بسیار راضی بودند. نتیجه نهایی این استراتژی جدید اکسل بود.
مدیر پروژه برای هر کسب و کار باید دانش فنی و تجربه کافی داشته باشد و تجربه کار در شرکت های مختلف را داشته باشد تا افراد را باهم هماهنگ کند, مثلا مدیر پروژه در طراحی سایت باید دانش فنی در مورد سایت و برنامه نویسی داشته باشد تا بتواند نیرو های مورد نیاز را باهم هماهنگ کند.
اگر میخواهید یک کار گروهی تشکیل دهید اولین فردی که باید استخدام کنید مدیر پروژه است . پیش بینی میشود تا اواخر سال ۲۰۲۷ حدود ۹۰ میلیون مدیر پروژه نیاز خواهیم داشت .
پیوند : پوینا
پیوند منابع